Informace pro veřejnost
Podle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Název organizace:
Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace
Adresa organizace:
Smetanova 8, 602 00 Brno
Datová schránka - typ OVP - Právnická osoba
Identifikátor datové schránky: zv532gs
Identifikátory organizace:
IČO 00400963 IZO 000 400 963 REDIZO 600003272
Detašovaná pracoviště
ZŠ a MŠ Jana Broskvy 3, Jany Broskvy 3, Chrlice 643 00
Kostel Nejsvětějšího srdce Páně, Nám. republiky, Husovice, Brno, 614 00
Z ř i z o v a t e l
Jihomoravský kraj, Brno, Žerotínovo nám 449/3, 601 82 Brno
usnesením Zastupitelstva JMK. 16/60
ZUŠ hospodaří s finančními prostředky:
- získanými vlastní základní činností – úplata za vzdělávání
- přijatými z rozpočtu zřizovatele a místně příslušnému krajského úřadu
Vedení školy
Petr Karas ředitel
Eva Julínková statutární zástupkyně ředitele školy
Beáta Blašková Zádrapová zástupkyně ředitele školy
Michaela Patková ekonomka školy
Zuzana Jasinková odborný pracovník na škole
Petr Šibor správce budovy
Statutárním zástupcem organizace je Petr Karas jmenovaný do funkce ředitele školy s účinností od 1. 3. 1999 zřizovatelem JMK. Vymezení pravomoci a působnosti ředitele školy stanoví zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon - § 131, § 164, § 165), dále organizační řád školy, který je povinným veřejným dokumentem a je umístěn na webu školy. Vymezení vztahu mezi zřizovatelem a ředitelem je dán zřizovací listinou.
GDPR – pověřenec
STRAUB LEGAL s.r.o., IČ: 09674721, DIČ: CZ09674721, se sídlem Smetanova 993/8a, Veveří, 602 00 Brno
Informace o škole poskytuje
ředitel školy. V případě nepřítomnosti ředitele školy je možné se obrátit na statutárního zástupce ředitele nebo zástupce ředitele, popř. na odborného pracovníka na škole.
Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy
se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, §§ 81-93. Odvolání je možné k OŠ KÚ JMK prostřednictvím ředitele školy do 15 dnů od vydání rozhodnutí.
Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů
upravuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád §175
- přijímá sekretariát školy každý pracovní den v obvyklé pracovní době
- o každé stížnosti musí být pořízen písemný záznam
Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace
- žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení
- není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt.
- sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace podle § 6 odst. 2, se považuje za nové podání žádosti
- z podání musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno a kdo jej činí
- anonymní žádosti se nevyřizují
Podání musí obsahovat informace o tom:
- Kdo je činí (jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu)
- Označení správního orgánu ( název a adresa školy)
- Podpis (datovou službou – zaručený elektronický podpis)
- Další náležitosti, které stanoví zákon
Povinný subjekt posoudí obsah žádosti a
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do tří dnů žadateli
- poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii, nebo na paměťových médiích
- o postupu při poskytování informace se pořídí záznam
- lhůtu o poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní, žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace
- dle zákona nesmí být vydány informace, které vypovídají o osobnosti a soukromí fyzické osoby, jsou označeny za obchodní tajemství nebo se týkají probíhajícího trestního řízení
- pokud povinný subjekt žádosti, byť jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží
- jestliže ve lhůtě pro vyřízení žádosti nebyla informace poskytnuta či nebylo vydáno rozhodnutí, má se za to, že poskytnutí informace bylo odepřeno.
- proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
- rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele
Sazebník úhrad za poskytnutí informací
podání ústní informace bez potřeby vyhledávání
|
zdarma
|
odkázání na veřejnou informaci podle § 5 uvedeného zákona
|
zdarma
|
podání informace na základě zveřejnění na internetu
|
Zdarma
|
pořízení papírové kopie - 1. list (A4)
pořízení papírové kopie – 1 list (A3) 3,00 Kč
|
1,50,- Kč
|
pořízení kopie - CD
|
20,- Kč
|
odeslání informací
|
dle sazebníku pošty
|
|
|
Způsob vybírání úhrad
Při vyžádání požadované informace „na počkání“ je žadatel povinen uhradit náklady hotově před vydáním požadované informace v pokladně školy podle výše uvedeného sazebníku.
Písemná odpověď na žádost o poskytnutí informace se odesílá žadateli na dobírku.
Za poskytnutí informace je škola oprávněna požadovat zálohu na úhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií a s odesláním žadateli v odůvodněných případech předem.
Záloha úhrady
Požadované informace předává organizace žadateli na základě prokazatelné úhrady vzniklých nákladů.
Při očekávané úhradě za jednu informaci přesahující částku 500,- Kč se vybírá záloha ve výši 50% očekávané úhrady.
Úhradu je možné provést osobně v pokladně školy, poštovní poukázkou či bankovním převodem.
Záloha se při odmítnutí dobírky nevrací, je použita na úhradu vzniklých nákladů při vyhledávání a kopírování vyžádané informace.
Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se škola při výkonu své působnosti řídí
- zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení), ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 262/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů a související pracovně právní zákony, vyhlášky, nařízení vlády a metodická doporučení
Výroční zpráva a zpráva o hospodaření
Škola dle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdější předpisů zpracovává výroční zprávu o činnosti školy za uplynulý školní rok. Zpráva je vypracovávána v souladu s vyhláškou č. 15/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Výroční zpráva ZUŠ Brno, Smetanova 8, p.o. je umístěna na www stránkách - dokumenty, sekretariátě školy..
Škola jako veřejná instituce je povinna zpracovávat každoročně výroční zprávu o poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. Zpráva je umístěna na sekretariátě školy, na https://www.zussmetanova.cz/dokumenty-ke-stazeni.
Škola dále zpracovává zprávu o hospodaření, jejíž součástí jsou roční účetní závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztráty včetně příloh).
Zveřejňování smluv
Škola jako veřejná instituce hospodařící s veřejnými prostředky zveřejňuje smlouvy, které uzavřela od 1. 2. 2015 s nejrůznějším subjekty (fyzickými i právnickými osobami), pokud s tím obě smluvní strany souhlasí. Příklady smluv – smlouvy nájmu, dodavatelské smlouvy, darovací smlouvy, smlouvy za služby apod. V případě, že je smlouva uzavírána s fyzickou osobou, jsou osobní údaje ve smlouvě anonymizovány a teprve poté zveřejněny.
Školní vzdělávací program
Aktuální verze je uveřejněna na webu školy, vrátnici školy.
Přijímací řízení
Podmínkou přijetí dítěte do přípravného studia je zjištění míry předpokladů pro studium hudební, resp. výtvarné, taneční a literárně dramatických schopností. Podmínkou pro přijetí do studia I. a II. stupně a studia pro dospělé úspěšné je vykonání talentové zkoušky dle znění vyhlášky č. 71/2005 Sb. o ZUŠ.
Informace pro veřejnost nabývají účinnosti 15. srpna 2019
Brno, dne 15.srpna 2019, Petr Karas, ředitel ZUŠ
Oznamovací povinnost vůči veřejnosti
Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace, se sídlem Smetanova 8, Brno dále jen „škola“ jako správce osobních údajů zpracovává údaje v níže uvedených případech. Na školu je možné se k uplatnění práv v oblasti osobních údajů obracet prostřednictvím datové schránky ID zv532gs , emailem na adrese info@zussmetanova.cz nebo poštou na adrese Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, po., Smetanova 8, 602 00 Brno. Výše uvedenými způsoby je možné se v relevantních případech na školu obracet za účelem uplatnění práva na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, jakož i při uplatnění práva na přenositelnost údajů a dalších práv podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Výše uvedenými způsoby se mohou subjekty údajů na školu obracet v případě údajů zpracovávaných na základě souhlasu rovněž za účelem odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů.
Jmenovaným pověřencem pro školu je Mgr. Alena Straubová, advokátní kancelář, Smetanova 8, 602 00 Brno.
Podatelna Základní umělecké školy Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace
Provozní doba : PO-PÁ
13.00 -14.30 hod.
Adresa pro doručování dokumentů v analogové podobě :
Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace
Smetanova 8, 602 00 Brno
v digitální podobě : info@zussmetanova.cz
ID schránky:
zv532gs
Pokud bude u datové zprávy zjištěn výskyt chybného datového formátu či programu, který by byl způsobilý přivodit škodu na informačním systému - nebude zpracován podatelnou.
Pokud bude doručený dokument neúplný či poškozený - nebude zpracován podatelnou
GDPR - Ochrana osobních údajů
Zapojení do projektu MAP III
naše škola je zapojena do projektu
MAP III
což je „Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně II“ (MAP Brno II), registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0011817. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj vzdělávání (OP VVV), se spoluúčastí města Brna. Projekt se také zabývá kvalitou základního uměleckého vzdělávání.